8-ročné
Výhody:
- stredoškolský prístup k žiakom s dôrazom na samostatnú prácu a zodpovednosť za vlastné výsledky,
 - pri vyučovaní prírodovedných predmetov a práci krúžkov možnosť využívať laboratória, odborné knižnice školy a výpočtovú techniku,
 - výrazne posilnená jazyková príprava umožňuje štúdium v zahraničí
 - dynamický, inšpirujúci kolektív spolužiakov,
 - možnosť zapojiť sa do bohatej mimoškolskej činnosti.
 
Pripravuje:
- pre štúdium všetkých odborov VŠ, resp. pomaturitné štúdium,
 - úplné všeobecné stredoškolské vzdelanie s maturitou.
 
1. Učebný plán pre 1.- 4. ročník osemročného gymnázia
Učebný plán pre 1.- 4. ročník osemročného gymnázia (prima – kvarta) vychádza so Štátneho vzdelávacieho programu pre osemročné gymnáziá schváleného pod číslom 2015-7846/10840:1-10B0. Je platný od školského roku 2015/2016.
| 
 
  | 
 prima  | 
 sekunda  | 
 tercia  | 
 kvarta  | 
 SPOLU  | 
| 
 Jazyk a komunikácia  | 
|||||
| 
 SJL  | 
 5  | 
 4  | 
 5  | 
 5  | 
 19  | 
| 
 1CJ-ANJ (A2)  | 
 5  | 
 4  | 
 4  | 
 4  | 
 17  | 
| 
 2CJ (RUJ, NEJ, SPJ)  | 
 0  | 
 3  | 
 3  | 
 3  | 
 9  | 
| 
 Matematika a práca s informáciami  | 
|||||
| 
 MAT  | 
 4  | 
 4  | 
 5  | 
 5  | 
 18  | 
| 
 INF  | 
 2  | 
 1  | 
 1  | 
 2  | 
 6  | 
| 
 Človek a príroda  | 
|||||
| 
 BIO  | 
 1  | 
 2  | 
 2  | 
 2  | 
 7  | 
| 
 FYZ  | 
 2  | 
 1  | 
 2  | 
 2  | 
 7  | 
| 
 CHE  | 
 0  | 
 2  | 
 2  | 
 2  | 
 6  | 
| 
 Človek a spoločnosť  | 
|||||
| 
 DEJ  | 
 1  | 
 1  | 
 2  | 
 2  | 
 6  | 
| 
 GEG  | 
 1  | 
 1  | 
 1  | 
 1  | 
 4  | 
| 
 OBN  | 
 1  | 
 1  | 
 1  | 
 1  | 
 4  | 
| 
 Umenie a kultúra  | 
|||||
| 
 VYV  | 
 1  | 
 1  | 
 0  | 
 0  | 
 2  | 
| 
 HUV  | 
 1  | 
 1  | 
 0  | 
 0  | 
 2  | 
| 
 Človek a hodnoty  | 
|||||
| 
 ETV/ NBV  | 
 1  | 
 1  | 
 1  | 
 1  | 
 4  | 
| 
 Zdravie a pohyb  | 
|||||
| 
 TSV  | 
 3  | 
 2  | 
 2  | 
 2  | 
 9  | 
| 
 Spolu počet hodín  | 
 28  | 
 29  | 
 31  | 
 32  | 
 120  | 
Využitie týždňov
| 
 ročník  | 
 prima  | 
 sekunda  | 
 tercia  | 
 kvarta  | 
| 
 počet týždňov  | 
 40  | 
 40  | 
 40  | 
 40  | 
Poznámky k učebnému plánu (vyplývajúce z RUP)
1. 5.-8. ročník sa vzdeláva podľa experimentálne overovaného ŠkVP: Inovovaný výchovnovzdelávací program na Gymnáziu v Považskej Bystrici
2. Maximálny počet vyučovacích hodín v týždni je vo všetkých ročníkoch osemročného štúdia dodržané.
3. Vyučovacia hodina má v tomto rozdelení učebného plánu (pre 1. – 4. ročník) 45 minút.
4. Cudzie jazyky – v 1. ročníku (príme) sa vyučuje jeden cudzí jazyk – anglický, od 2. ročníku (sekundy) pribudne druhý cudzí jazyk – nemecký. Nemecký jazyk si zvolili rodičia po prijatí detí do prímy z ponuky NEJ, RUJ, SJA.
5. Delenie na skupiny
– vzhľadom na počet detí v tercii 19 (zákonná podmienka na delenie min 24) sa trieda nedelí na žiadnej hodine v predmetoch prvý cudzí jazyk (ANJ), druhý cudzí jazyk (NEJ), etická výchova, náboženská výchova, ani na hodinách, ktoré majú charakter laboratórnych cvičení, praktických cvičení a projektov.
- trieda tercia sa delí na dve skupiny v predmete informatika
- trieda príma sa delí na dve skupiny v predmete informatika a v predmete anglický jazyk
6. Vyučovacie hodiny pre vzdelávaciu oblasť Umenie a kultúra sme použili na vyučovanie predmetov hudobná výchova a výtvarná výchova v 1. – 4. ročníku.
7. Vyučovanie povinne voliteľného predmetu etická výchova alebo náboženská výchova realizuje v príme formou dvoch skupín. 1 žiačku prímy, ktorá si zvolila evanjelické náboženstvo sme pridali do skupiny 3 žiakov prvého ročníka 4-ročného gymnázia (v súlade s bodom 8 poznámok k RUP).
8. Vzhľadom na skutočnosť, že žiaci 8-ročného gymnázia vstupujú počnúc piatym ročníkom (od kvinty) do experimentálneho overovania vlastného inovovaného školského výchovno-vzdelávacieho plánu s výraznou voliteľnosťou a využitím tzv. disponibilných hodín – v 1.- 4. ročníku (príma – kvarta) nevyužívame žiadne disponibilné hodiny.
9. Kurzové formy výučby sa realizujú v zmysle platnej legislatívy.
Súčasťou učebného plánu školy sú účelové kurzy zaradené do jednotlivých ročníkov nasledujúcim spôsobom:
1. Adaptačný kurz pre žiakov 1. ročníka (príma) – aby sme urýchlili adaptáciu žiakov prichádzajúcich zo ZŠ na nové prostredie a odlišný systém práce na strednej škole, pripravujeme pre nich v septembri týždenný adaptačný kurz, ktorý pomáha skĺbiť triedny kolektív, stanoviť základné pravidlá jeho fungovania, dáva žiakom základné návody na efektívne štúdium a oboznamuje ich s organizáciou života na škole.
2. tercia a kvinta – 5-dňový lyžiarsky kurz v alternácii s plaveckým kurzom (organizované v januári, resp. februári),
3. sexta – 5-dňový kurz spoločenského tanca a etikety organizovaný počas ústnej formy maturitných skúšok (máj, jún)
4. septima – kurz ochrany života a zdravia, organizovaný v dvoch formách (zahraničná 9-dňová spojená s exkurziami) a 3-dňová v domácich podmienkach počas druhého, resp. tretieho septembrového týždňa
5. v každom ročníku žiaci absolvujú v zmysle platnej legislatívy branné účelové cvičenie – Ochrana života a zdravia
							
    
    			
		
		
